Content Marketing med Stockholm Media Factory är OnlineVideo

Content Marketing är kopplingen mellan varumärkeskännedom och lead generation.

Onlinevideo håller på att ta innehållsmarknadsföring med storm då människor spenderar mer och mer tid att titta på video på nätet. Företag kan skapa en stark relation med sina målgrupper, bygga varumärkeslojalitet och driva kvantifierat engagemang. Trots denna trend är det få företag som vet hur man utnyttjar onlinevideo i sin innehållsmarknadsföring. Content marketing med Stockholm Media Factory innebär att du jobbar med onlinevideo som en del av din totala content strategi.

Under 2017 kommer 69% av all kundrelaterad internettrafik att vara video, video-on-demand kommer tre-dubblas och all statistik pekar på en allt snabbare ökning. När det gäller att nå ut till kunder, kan inget konkurrera med video. Youtube får över en miljard besökare varje månad, mer än någon annan kanal förutom Facebook. En välproducerad video kan ge dig tillgång detta. Vilket annat verktyg kan det?

Content Marketing med Stockholm Media Factory

Video är den mest effektiva formen av marknadsföring. 52% av marknadsförare säger att video ger bättre avkastning än någon annan typ av digitalt innehåll.

47% av värder ligger i de 3 första sekunderna och folk kommer ihåg innehåll efter att enbart ha sett det i en fjärdedels sekund. Värdet av din videoannons, oavsett om du mäter igenkänning, varumärkeskännedom, eller försäljning finns i visningstiden.

Men är video verkligen möjligt, även för småföretag?

Video förmedlar information väldigt bra och om en bild är värd 1000 ord, så är en minut av video värd 1,8 miljoner ord, säger Forrester Research. Inte undra på att Axonn Research fann att 7 av 10 tittare upplevde varumärkena på ett mer positivt sätt efter att ha sett en video.

Nielsen menar att 64% av marknadsförare förväntar sig att video kommer att dominera deras strategier i framtiden. Inte svårt att förstå varför.

Men är video verkligen möjligt, även för småföretag? Absolut. Produktionskostnader har fallit stadigt de senaste åren och om man vill ha ett någorlunda resultat på sin investering, så bör man tänka på följande.

Folk kommer ihåg 20% av vad de hör och 30% av vad de ser … men hela 70% av vad de både hör och ser
64% större sannolikhet att kunden köper efter att ha sett en produktvideo
Videoreklam är 6 gånger mer effektivt än tryck och direktutskick
92% av de som ser video på mobila enheter delar
Onlinevideo står för hälften av all mobiltrafik och kommer stå för 75% av all mobildatatrafik 2016

OnlineVideo är nu en viktig del av de flesta företags kommunikationsstrategi. Det har visat sig vara en av de mest effektiva marknadsföringsverktyg som finns idag. Marknaden har förändrats tack vare sociala medier och den mobila revolutionen. Du måste förändras med den. Videoinnehåll är dit marknaden är på väg och det är dags att hänga på.

I Stockholm Media Factory’s senaste Infographic samlas 8 starka anledningar till varför företag idag måste ta OnlineVideo på allvar. Från fördelar hos sökmotorer till kunders beteende efter att ha sett en video. Ladda ner Infographic ”8 starka anledningar till varför företag idag måste ta OnlineVideo på allvar” här.

 

Ska du göra en onlinevideo?

Du får en prisvärd helhetslösning för onlinevideo som går från strategi, till produktion och hela vägen till analys.


Kontakta oss redan idag