STHLM MEDIA FACTORY
the content creation agency
TopCat har byggt sin framgång under de senaste 40 åren på kvalitet och har sedan sin start etablerat sig som en av de få stora katamarantillverkarna på marknaden.
Idag konkurrerar de om potentiella kunder med en mängd olika fritidsaktiviteter och naturupplevelser. TopCat vill därför synas organiskt tidigt i köpresan som ett attraktivt val.
Uppdraget blev att identifiera ämnen till artiklar som rankar högt på Google och möjliggör en ökning av relevant trafik till hemsidan.
Lösning: Data Driven Content
Lösningen blev att med Data Driven Content identifiera och producera content som blir utvald av Google som det mest relevanta och rankar på första sidan.
Data Driven Content utgår ifrån Google’s nya fokus i sökresultaten. Den prioriterar objektiva sökresultat som bygger på relevans, värdeskapande och kunskapsdelning.
Här implementerar vi en gedigen sökanalys och val av inriktning baserat på vår egen Core Value Score som rangordnar sökresultat i potential till ranka samt trafik.
Core Value Score är en unik gradering baserat på 14 unika datapunkter för att:
1. Identifiera förutsättningarna att ranka på första sidan.
2. Fastställa potential till trafik.
3. Positionera TopCat som det mest relevanta av Google i sina organiska resultat.
Värt att veta: Googles uppdaterade algoritm skiljer sig markant från det numera oprioriterade och subjektiva arbetssättet inom traditionella SEO tekniker som nyckelord, teknikfokus och metadata.
Inom två månader placerade Google artikeln på position 1.
Resultaten av artikeln har varit mer trafik till sidan, att den har hållit sig högt rankad länge, samt att den blivit den topp 3 mest besökta på hemsidan under en längre tid, vilket är bra då det fortsätter driva in relevant trafik.
Det jag tyckte mest om med artikeln var att att det var bra copywriting plus att det fanns en säkerhet i att ta fram bra content som man visste skulle vara relevant och ranka högt.
En stor fördel med att ha flera liknande artiklar på hemsida är att du har olika relevanta ämnen som kan utbilda kundbasen ännu mer.
Det som lockade mest med en artikel från Stockholm Media Factory var att vi slipper gissa. Vi vet vilket content som produceras och att det är bra premium content
Mer information om Data Driven Content: