Somliga av oss ser e-post som en uråldrig klumpig form av kommunikation som bara gör våra liv svårare. Många människor har en back-log på hundratals olästa meddelande utan att öppnas. 2014 verkar e-post marknadsföring nästan föråldrat, jämfört med hippa alternativ som sociala media.
Men inget kan vara mer osant. Gmails nya tabsystem blev till med e-post marknadsföring i fokus, och det finns mycket data som stöder fördelarna med video i e-postkampanjer.
Video i e-post har visat sig öka ”Click Through Rate/antal klick” siffran med över 96% på det första, introducerande mejlet (Implix Email Marketing Trends Survey). Get Response rapporterar liknande siffror genom att observera att e-post med video har en 5,6% högre öppnings siffra, och en 96,4% högre ”CTR”. Videons effekt på pressreleasar är t.o.m ännu mer imponerande: Multimedia pressreleaser med video ses 970% (nästan 10 gånger mer) än endast text (PR Newsweek).
Intressant att avhoppare reduceras med 75% om det finns video med. (Eloqua).
Och dessutom: mejl med ordet “video” i ämnesraden öppnas 7% oftare (Experian) Det är allt som behövs!
För bekvämlighets skull, samlar Wistias “You’ve Got [Video] Mail” de viktigaste data gällande Video i e-post i ett praktiskt informationsdiagram.
(Source Hangwon)