Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

E-post är inte bara text!

Somliga av oss ser e-post som en uråldrig klumpig form av kommunikation som bara gör våra liv svårare. Många människor har en back-log på hundratals olästa meddelande utan att öppnas. 2014 verkar e-post marknadsföring nästan föråldrat, jämfört med hippa alternativ som sociala media.

Men inget kan vara mer osant. Gmails nya tabsystem blev till med e-post marknadsföring i fokus, och det finns mycket data som stöder fördelarna med video i e-postkampanjer.

Video i e-post har visat sig öka ”Click Through Rate/antal klick” siffran med över 96% på det första, introducerande mejlet (Implix Email Marketing Trends Survey). Get Response rapporterar liknande siffror genom att observera att e-post med video har en 5,6% högre öppnings siffra, och en 96,4% högre ”CTR”. Videons effekt på pressreleasar är t.o.m ännu mer imponerande: Multimedia pressreleaser med video ses 970% (nästan 10 gånger mer) än endast text (PR Newsweek).

Intressant att avhoppare reduceras med 75% om det finns video med. (Eloqua).

Och dessutom: mejl med ordet “video” i ämnesraden öppnas 7% oftare (Experian) Det är allt som behövs!

För bekvämlighets skull, samlar Wistias “You’ve Got [Video] Mail” de viktigaste data gällande Video i e-post i ett praktiskt informationsdiagram.

(Source Hangwon)

Andra intressanta artiklar:

Carl-Henrik är en av Stockholm Media Factorys grundare och har en bakgrund inom marknadsföring, SEO och konverteringsoptimering. Han har ett stort intresse av att dela med sig av kunskap och skriver gärna om sånt som andra kan ha nytta av.

Har du frågor eller önskar mer information och prisuppgifter på det vi hjälper andra företag med? Fyll i formuläret här så hör vi av oss redan idag: