Fånga kunden direkt på deras mobil

De som har skrivbordsdatorer och laptops ser video kortare än 2 minuter medan mobila användare har mer tålamod. Iphone tittare ser 2,4 minuter i genomsnitt, Android användare ger 3 minuter. Symbian ger 4 minuter och iPad användare 5 minuter (Visible Measures). Översatt till procent så är mobil och tablett kunder 300% mer benägna att se video än de med stationära datorer och laptops (Invodo).

Detta kan bero på vart du befinner dig: online video upptar 50% av all mobil trafik (Bytemobile Mobile Analytics Report), och är förutspådd att uppgå till 75% av all mobiltrafik data år 2016 (Cisco). Så det stämmer att användare av mobila enheter kommer använda de för att se video. Det skulle förklara varför 92% av mobila tittare delar sina videos.

Det ser inte ut som den mobilavideo popularitet kommer falna snart. Det gör mobilfärdiga hemsidor och landningssidor ett absolut måste. Och vet du vad mobiler är bra för också? Checka mejl!

(Source Hangwon)

Lämna ett svar