Hur lyckas du med onlinevideo på din sajt idag? Vi träffade Frida Walström, ansvarig för onlinevideo på ett spelbolag och pratade om utmaningar, möjligheter, vad som skapar den mest...
För att hjälpa annonsörer att få en bättre uppfattning om hur många av deras tittare ser deras videoklipp med ljud – kommer Facebook att börja visa annonsörer hur många...
Instagram bekräftar att du nu kan se hur många gånger din video har setts på Instagram. Visningar är den mest förväntade formen av feedback på en video, enligt Instagram....
De flesta marknadsförare som jobbar med sociala medier vet att onlinevideo är på uppgång. Antingen genom explicit forskningsdata, eller känslan de får från att scrolla i sitt eget nyhetsflöde....
Ascend2 senaste studie ”Video Marketing Strategy” genomfördes online med 280 respondenter. (Dessa inkluderar representanter från internationella marknads- och försäljningsföretag som representerar en rad demografiska roller, kanaler och företagsstorlekar). Enligt...
Ljud är utan tvekan likställt med bildkvalitet som den viktigaste ingrediensen att kontrollera under en produktion och i efterbearbetning. Alltför ofta lägger filmmakare hela sin uppmärksamhet på den rörliga...
Enligt Mixpos senaste undersökning planerar fler företag att lägga ut videoannonser och reklam på Facebook än YouTube i år. Undersökningen inkluderar 125 agenturer, varumärken och utgivare som vill visa...
Onlinevideo streaming gick upp 60%, TV tittande gick ner och förra månaden ändrade Nielsen namnet på sin “Cross Platform Report” till “Total Audience Report”. En passande ändring med tanke...
OnlineVideo tar content marketing med storm, men man måste göra mer än bara skapa en för att inse dess fulla potential. Om vi ser 5 år framåt i tiden,...
Kort sagt, onlinevideo finns överallt i dag, och det med goda skäl. Företag som ännu ej har testat videomarknadsföring gör sig själva en riktig otjänst. Även om ett nystartat...